torsdag 15 mars 2007

Uppdatering mvc & bio

Det gick bra på mvc. BM tyckte jag hade en liten nätt mage och måttet låg på ca 30 cm, strax under "normalkurvan". Blodtrycket var också bra och Los hjärta bankade som tåget, 148 slag. Alltid mysigt att lyssna på hans hjärtslag. Så liten, men ändå full av liv. Bor i min kropp dessutom. Hur coolt som helst egentligen. BM undrade vad vi hade för önskemål inför förlossningen och vi sa att det är viktigt att vi blir informerade om vad som händer. Oavsett om allt går bra eller om det skulle uppstå komplikationer. Hon tyckte det var så självklart så hon skrev inte ens ner det. Sedan frågade hon om jag tänkt amma, antecknade "ja" och så var den diskussionen avklarad. Jag som tänkt förklara att jag inte vill att okända kommer fram och känner på brösten hur som helst utan att fråga. Nu kanske de inte gör det, men det vet ju inte jag. Nåja, vi får nog sätta oss själva och skriva ett förlossningsbrev någon dag. Inte för att vi har så många önskemål men det kan ju underlätta för alla inblandade om de vet vad vi förväntar oss. Frågade BM om amningskuddar och hon plockade fram ett mönster som jag fick låna. Nu växer mina syprojekt på hög... Hoppas inte svärmor vill ha tillbaka symaskinen än på ett tag...

Bion var kul! Borde gå på bio oftare. Det blev Se upp för dårarna och den var både underhållande och tänkvärd. Känns att det är en kvinna som ligger bakom regin, eller så är det bara inbillning från min sida... (förmodligen). Lite pretto var den förstås, men det kan man ju bortse ifrån.

Nu ska jag göra mig i ordning och lägga mig och läsa. E är och bowlar med jobbet men kommer nog hem snart. Även om man inte ses så mycket under dagen så är det alltid mysigt att kunna lägga sig tillsammans på kvällen. Och när E har somnat, han somnar alltid långt innan mig, så ligger jag och myser med Lo. Snart är du hos oss på riktigt, Lo...

1 kommentar:

elmaa sa...

Skönt att det gick bra på MVC och att du inte fick några nya onödiga kommentarer kring din vikt. I mina öron låter din viktuppgång helt normal och speciellt med tanke på att din mage följer normalkurvan borde bm inte hålla på och "gnälla" om vikten alls.

Jag har varit så upp i mitt här hemma att jag helt har glömt att säga GRATTIS till snittet! Va skönt att du får den förlossning du vill ha! Det kommer gå hur bra som helst och dessutom får du träffa Lo lite tidigare än annars. Bättre kunde det verkligen inte bli!

kram!