måndag 26 mars 2007

Nu är vi redo, Lo!

Helgen i Gbg blev mysig. På lördagen sprang vi runt i stan, fikade och myste. Men varför hade inte göteborgarna kånkat ut utemöblerna på sina kafeér?? Endast ett fåtal restauranger hade tagit ut sina möbler i solen. Efter fikat delade vi upp oss och jag stack iväg till NK för att prova solisar. Fick usel service av en expedit där och skyndade vidare till Synsam, men de hade redan hunnit stänga. Sprang föresten på Lina i en skoaffär. Hon var där för att hälsa på sin pojkvän som var i väg och bytte däck på bilen. När jag och E åter träffades gick vi till H&M och köpte byxor till Lo. Ett par solgula och ett par beiga med hängslen. Båda paren i typ manchester. Vi köpte även strumpor och ett par mössor till honom. Det finns så mycket söta babykläder! Kan inte få nog!

Under rundan på stan kände jag av foglossningen och på kvällen hade jag rejält ont i fossingarna som varit instängda i vinterkängorna hela dagen, så vi la oss på hotellet och vilade en stund. Jag som hoppades hitta ett par nya skor fick hoppa i kängorna igen när vi gick ner i restaurangen för en bit mat. Det var skönt att stanna kvar på hotellet istället för att ge sig ut på stan igen. Det behövde vi båda! Efter middagen fick jag fotmassage av E, såå skööönt!

På söndagen åkte vi ut till Babyproffsen. Även där hade vi otur med att få dålig service. Hade det inte varit för att vi redan i stort sätt bestämt oss för vad vi skulle köpa så hade vi säkert åkt någon annanstans. När vi pratade om skötväskor med expediten frågade jag om det gick bra att byta i en annan butik. Då svarade hon snorkigt att: "Köper du nå´t på IKEA så kan du ju inte byta det på ICA!" Jag blev så irriterad men sansade mig och E förklarade att vi menade om det gick att byta i en annan Babyproffsenbutik. Det gjorde det inte för det är inte samma ägare. Som om vi skulle ha koll på deras ägarstruktur. Vilken annan kedja som helst tillåter ju byten i andra butiker! Hursomhelst så står det en ljuvlig spjälis i Los rum och väntar på honom. (Ska flytta in den i vårt sovrum när det närmar sig.) Köpte även täcke och kudde till spjälis respektive vagn, jättesött påslakanset med hästar till vagnen och en fleecefilt med samma hästar, skötväska, ljusgul badbalja, mobil med nallar och, ja det var nog allt. Efter det blev det lunch på McD och sen några vanliga butiker igen innan vi rullade hem. Till mig själv blev det ett halsband, ansiktskräm, mascara och SKOR. Äntligen slipper jag vinterkängorna!

2 kommentarer:

Lena sa...

Jag köpte spjälskydd och kuddar idag i alla fall sen så får jag se när jag kommer iväg för att köpa resten. Påslakan har jag ju i alla fall. ;)

Sanna sa...

Ja, du är en hejare på att sy påslakan!! Blir inspirerad av dina bilder så jag får nog ta och köpa tyg någon dag och testa lite själv:-)