torsdag 8 mars 2007

Nervös...

Känner mig inte på topp idag. Tvingade dock ut mig själv på promenad och då började det naturligtvis att regna! Men det var skönt ändå. Nu ska jag sätta på lite kaffe, ta fram en bit morotskaka ur frysen och läsa nya DV som damp ned i brevlådan. Blev så glad när jag såg att det var en tidning till mig och inte till E. Behövde det idag... Sedan blir det matlagning och sen kommer E hem. Vi ska åka in till kärnsjukhuset och träffa en läkare. Tror att det är han som avgör om jag får snitt eller ej. Därav nervositeten... Jag har lånat två böcker på bibblan om kejsarsnitt och känner mig lagom påläst om ingreppet. Böckerna heter kort och gott Kejsarsnittsboken och Kejsarsnitt. (Fantasifullt;-) Jag tyckte bäst om den förstnämnda boken. Rekommenderar andra som planerar att föda vaginalt att även läsa lite om kejsarsnitt, för man vet aldrig hur det kan sluta och då kan det vara skönt att vara lite förberedd på hur det går till.

Håll nu tummarna för mig så att jag får den förlossning jag önskar!

Inga kommentarer: