lördag 10 mars 2007

Dukat för fest

Om ett par timmar kommer Malin, Fred och deras lille Emil hit på middag innan den rafflande melodifestivalfinalen. Själv har jag precis förberett det som förberedas kan och ska ta och hoppa in i duschen och göra mig i ordning innan jag börjar med middagen. Men först lite bloggande!

I dag har vi varit på husvisning igen. Jättefint 50-talshus med stora luftiga ljusa rum. Det var jättemycket folk på visningen och mäklarna skrockade om att de kanske skulle börja hålla visningar i kyrkan för att locka dit folk... Det var nog många som blev förtjusta i huset för budgivningen har redan satt igång. Det blir spännande att se vart det slutar... Efter att ha läst besiktningsprotokollet så har vi bestämt oss för att ligga lågt. Vi vill ha ett hus som vi bara kan flytta in och bo i. Möjligen någon köksrenovering och målning, men inget som har med fasad, vind eller källare att göra.

Frågade föresten mäklaren hur det gått med det mysiga huset vid sjön. Han hade sålt det igår... Gjorde lite ont i hjärtat... Dessutom hade det gått för 150 000 kr billigare, vilket jag tyckte var lite lustigt eftersom jag för några dagar sedan drömde att någon bjudit 180 000 kr mindre... Tror inte på sanndrömmar, men lite lustigt tycker jag det var...

Inga kommentarer: