onsdag 14 mars 2007

Irriterad...

När jag äntligen tänkte ta tag i mig och sy nya gardiner till kontoret så hittar jag inte tyget, som jag köpte för en vecka sedan!! Nä, då har E städat bort det. Ringde och frågade honom om vart det kan ligga, men han hade (förstås!) ingen aning... Hans kläder kan minsann ligga framme överallt men min lilla påse med tyg ska städas undan. *morr* Har letat typ överallt, men hittar det inte ändå.

Känner mig för övrigt lättirriterad idag. Sa till E igår kväll att han gärna får ställa in sin disk direkt i diskmaskinen eftersom jag tömt den. I morse låg det han använt på diskbänken iaf. Ska det vara så svårt att lägga ner det i maskinen när han ändå tar bort det från köksbordet?

Nu har Lo vaknat och buffar på mig. Är säker på att han står på "min sida" ;-)

Mest irriterad är jag över att E höll på att missa föräldragruppen igår. Vi visste att det var igår, men inte vilken tid. Men jag sa att det är någongång mellan halv fyra och halv fem, för det har aldrig varit senare. Vi kom överens om att jag mailar så fort jag fått reda på tiden. (Kan va svårt att få tag på E via telefon.) Jag mailade vid halv fyra och skrev att det är halv fem. Tio minuter innan ringer jag och kollar vart han tagit vägen "Jag trodde inte att det blev nåt"... Nä nä, ring och kolla då. Så jag fick åka dit själv. Kändes sådär kul att sitta och öva andning i par, när ens partner inte var där. Han kom iaf dit lite senare. I kväll är det föräldragrupp igen. När jag ringde E om tyget förut frågade han vilken tid det är... Tur att jag ringde.

Inga kommentarer: