onsdag 21 mars 2007

Symptom v 35+2

Jag måste säga att jag mår bra!! Det är mysigt att ligga och känna Lo buffa inne i min mage. När jag ligger ner brukar han "åka upp" på höger sida om magen och trycka på revbenen. Ibland ser det riktigt konstigt ut när magen är helt asymetrisk. Det liksom står ut på en sida. Men det gör aldrig ont eller så även om det kan kännas lite obehagligt ibland. Särskilt när det kommer en sammandragning och det känns svårt att andas. Eller svårt och svårt, jag får ju inte andnöd, men det känns konstigt. Här är mina "symptom" v 35+2:
* Sammandragningar. Inget som gör ont, men magen blir stenhård ett tag innan den blir normal igen.
* Jag blir lätt andfådd i uppförsbackar eller om jag går fort.
* Foglossning. Kommer oftast om jag gått eller stått mycket. Har även fått ont i ryggen när jag ligger ner och ska sova. En varm vetekudde hjälper.
* Lite sura uppstötningar ibland om jag ätit för stora portioner. Inte bra att böja sig ner och knyta skor då...
* Börjar bli stor och otymplig... men är ganska smidig ändå. Går som vanligt till exempel. (Ingen anka här inte!) Och det gick bra att bugga i helgen, (fast det kändes i ryggen dagen efter...).
* Blir trött om jag har för mycket omkring mig. Kan inte hålla samma tempo som tidigare.
* Enormt fikasug...

Inga kommentarer: