söndag 11 mars 2007

Los födelsedag?

Tog en kik i almanackan för att kolla när Lo kan tänkas titta ut. BF är den 23 april, en måndag. Om han skulle födas då så föds han i Oxens tecken. Läkaren sa att jag förmodligen får en tid för snitt måndagen innan, alltså den 16 april. Det skulle innebära att han föds i Vädurens tecken istället. Nu tror ju inte jag så mycket på horoskop även om jag tycker att det är kul att läsa dem, men om han inte föds på naturlig väg, blir han det tecken som han föds inom eller det tecken som han skulle fötts inom? Flummigt... Såg att Patrik har namnsdag den 16:e. Ganska fint. Inte så vanligt nu för tiden heller va? BM sa att om det inte blir på måndagen så kan det bli på torsdagen eller fredagen innan. Torsdag blir den 12:e och fredag blir den... 13:e... Fredag den 13:e april. Känns väl sådär att lägga sig på operationsbordet då... Artur och Douglas har förärats med namnsdag den dagen. Känns väl också sådär... Nåja, snart kommer det väl en kallelse från sjukhuset så då får vi veta säkert. Eller säkert och säkert... Allt kan inte planeras. Det är ingenting som säger att Lo inte vill komma ut tidigare... I så fall vet jag inte vad jag ska ta mig till.

1 kommentar:

Lena sa...

Förstår att det inte är optimalt när du ställt in dig på ett kejsarsnitt men man får väl trösta sig med att man klarar mer än man tror. Eller nåt. Du ska se att du hinner få en tid innan gumman.