tisdag 6 mars 2007

Husvisning

Snart kommer mamsen och hämtar mig. Vi ska på husvisning. E vill inte följa med den här gången. "Vi behöver ju inte åka på varenda visning bara för att vi har börjat kolla efter hus." Så jag tar med mig mamma istället. Tror E blev lite avskräckt av mina planer på allt som jag skulle vilja göra med huset, såsom nytt kök, riva väggar mm... Det är ett typiskt 40-talshus med putsfasad, litet kök och källare. Har varit lite emot källare men har insett att det kan vara praktiskt om man är en samlare och har svårt att slänga saker... Skönt att ha tvättstugan avskild oxå. Trädgården är fantastisk, blir nog (tyvärr!) ändring på det om vi flyttar dit... Hmmm, gräs är praktiskt... Dessutom ligger det väldigt nära stan. Det känns som att huset har potential, frågan är hur mkt tid och pengar man är beredd att lägga ner på det. Känns kanske inte som ett bra projekt samtidigt som vi ska bli småbarnsföräldrar... Det ska bli kul att se hur det ser ut iaf och vilken känsla jag får när jag kommer in i det.

Inga kommentarer: