torsdag 15 mars 2007

Mvc och bio

I dag är det tjejkväll! Ska träffa Jenny och Lina på stan för fika/kvällsmat innan vi sticker på bio. Antingen blir det Se upp för dårarna eller Underbara älskade. Jag röstar på den förstnämnda då jag tror den andra kan vara väl känslosam för mina gravidhormoner...

Men först, av med mysbrallorna och på med jeansen för en rutinkontroll på mvc. Vi ska även diskutera förlossningen idag. Undrar vad barnmorskan säger om kejsarsnittet. Hon har på ett tydligt sätt visat att hon tar avstånd från det när vi har diskuterat möjligheten tidigare.

Det första BM sa förra gången vi sågs var "Oj, vad rund du blivit i ansiktet!". När jag frågade hur mycket mer jag ungefär kommer att gå upp i vikt innan förlossningen sa hon att jag egentligen inte behöver gå upp någonting mer... Kändes ju sådär. Eftersom bebin kommer att lägga på sig en del sista veckorna så skulle det ju innebära att jag måste gå ner i vikt för att ligga kvar på den vikt jag har nu. Visst kan jag motionera mer (men inte så mycket för då känns foglossningen...) och äta sundare, men jag känner mig fortfarande smidig och inte alls drygt 10 kg tyngre än innan. Dessutom talar vi inte om någon onormal viktuppgång, så jag tycker BM skulle kunna vara lite känsligare. Svagare tjejer än mig kanske skulle tagit väldigt illa vid sig och börjat banta. Kanske bäst att skippa läsken och popcornen ikväll...

Just ja! Måste hänga tvätten... Finns det något tråkigare??

Inga kommentarer: