fredag 9 mars 2007

Lättad...

Usch vad nervös jag var igår. Alldeles stel och blek. Träffade först en jättegullig barnmorska som lyssnade på Los hjärta och tog blodtryck på mig. Allt var ok, vilket var skönt att höra då jag haft ont i magen ett par dagar. Högt upp på höger sida. Kanske har det berott på oro, för nu har det gått över. Efter det fick vi träffa läkaren som lyssnade på och ifrågasatte mina argument till kejsarsnitt. Hon var väldigt rakt på sak samtidigt som hon försökte förstå vad jag menade. Och hon förstod, trots att jag hade svårt att sätta ord på mina känslor. Jag hade även skrivit ner en del tankar som hon fick ta del av efter att jag försökt förklara dem muntligt. Så nu är det beslutat att Lo blir förlöst med kejsarsnitt! Fick ingen tid än, men det blir ungefär en vecka innan BF. Längtar efter dig Lo!






1 kommentar:

Lena sa...

Vad skönt att du får den förlossning du vill ha! Jag skulle som sagt aldrig göra ett kejsarsnitt frivilligt och har hoppat över alla de avsnitten i böckerna men det är bra att möjligheten finns.
Tänker på om nån skulle tvinga på mig ett snitt fastän jag inte vill. Ick! Kan förstår känslan som du haft.
Får du når bra datum som födelsedag till Lo då? :)