onsdag 7 mars 2007

Så sött...

Andreas Johnson ska gifta sig. Jag vill oxå gifta mig. Fria som Lisa. Jag har aldrig varit den där lilla tjejen som drömmer om att gifta mig i en vit marängdröm. Minns en gång i gymnasiet när vi gick klassen runt under en lektion (vi var 12 tjejer som gick frisör) och alla skulle berätta om sitt drömbröllop. De andra tjejerna visste precis hur de ville ha det och hur de skulle se ut, men inte jag. Så de hjälpte mig på traven och dikterade att "vi tror att du kommer att ha en enkel klänning, bla bla bla..." Nu vill jag gifta mig. Jag vet också på ett ungefär hur jag vill se ut. Klänningen, ringen , håret, makeen, blommorna. Ganska enkelt som de där tjejerna sa för sisådär 10 år sedan, men med en touch av nåt "speciellt" som får mig att sticka ut från alla andra som oxå väljer enkla klänningar. E kan tänka sig att kombinera dop och bröllop, men det vill inte jag. Jag vill att det ska vara vår egna speciella dag där vår kärlek är i fokus. Naturligtvis hör Lo dit, men jag menar kärleken mellan en man och en kvinna. Dessutom vill jag inte missa den långa planeringen, festen och allt annat som "hör till". Jag vill ha ett sensommarbröllop med många vänner och en (lagom) lång middag med tal och lekar. Men det kommer nog dröja några år innan mina drömmar blir verklighet. Det kostar trots allt en slant att gifta sig på ett traditionellt sätt, även om man försöker hålla nere kostnaderna.

Inga kommentarer: