tisdag 20 mars 2007

Som krispiga tulpaner

I går em satte jag äntligen igång med att sy gardinerna till kontoret. När man väl börjar så går det rätt så fort. Det är bara förarbetet som tar tid, precis som med allt annat tråkigt förarbete... Jag sydde korta kappor utan massa tyg som ska rynkas ihop. Känns modernt och stilrent. Gillar tyget jättemycket, det är så härliga färger på det, som krispiga tulpaner:-) Kameran strejkar, men kanske får in en bild på det färdiga resultatet senare. Nu ska jag sätta på kaffe och se om det går att sitta ute och dricka det. Här på baksidan, i skuggan, är det bara 3,4 grader, men på framsidan brukar det vara betydligt varmare när solen ligger på. Det verkar inte blåsa så mycket idag heller så jag hoppas att det går! Får vira in mig i varma filtar.

Inga kommentarer: