lördag 31 mars 2007

Nya trädgårdsmöbler?

I dag har vi varit på tippen och slängt massa skräp. Därefter åkte vi runt och tittade på trädgårdsmöbler. Vi är bra sugna på nya efter att ha haft de där trista plastmöblerna i fem år. (Speciellt jag som aldrig gillat dem!) Vi kommer nog att vara hemma mer än någonsin den här sommaren och då känns det kul med en trivsam uteplats. Vi har funderat fram och tillbaka på vad vi vill ha och kommit fram till att en sån där aluminiumgrupp med "nätsitsar" och lite teak kan passa oss. Gillar egentligen nätta teakgrupper men de är så dyra och dessutom kräver de en del underhåll som vi inte är särskilt sugna på... Imorn ska vi titta vidare på ett ställe utanför stan och sen ska vi nog slå till. Kanske blir det en gasolgrill också. Ja, vi har blivit lite shoppingtokiga den sista tiden... Men det handlar väl om att boa, inte bara för bebisen utan för hela familjen?


Bild: Brafab

Efter möbeljakten var vi på Lundis och fikade. Jag tog en tårtbit och E en bakelse och en cookie. Han ska alltid ta två grejer när vi är ute och fikar... På eftermiddagen har jag rensat lite i rabatten, strukit Los sängkläder och bäddat hans säng. Det blev så fint!! Sängen alltså, inte rabatten;-) Önskar jag hade lite grönare fingrar. Rabatten blev iaf betydligt bättre. Får göra klart den en annan dag, om jag hinner...

Nu ska jag sticka iväg och köpa nåt gott till ikväll. Kanske toast, avocado och räkröra? Köpte alkoholfritt mousserande på bolaget tidigare idag. Det vore gott till! Och en film, det var längesen. Kanske Bond? Dessutom måste jag hämta ut H&M-paketet! Är så nyfiken! Hmm, vila var det ja...

Inga kommentarer: