fredag 7 september 2007

Svärmorsbesök

I går kväll kom svärmor och E:s äldsta syster för att hälsa på oss, eller jag menar förstås, hälsa på Lo. De dök på honom med en gång vilket gjorde honom lite rädd. Han har börjat bli lite blyg för andra ansikten än oss. E satte sig ner med honom på soffan för att lugna honom lite, men hann inte mer än att sätta sig innan svärmor svepte tag i honom. Kan hon inte lugna sig lite så Lo hinner bekanta sig med henne innan hon tar upp honom? Jag blev irriterad och föreslog att det kanske är bättre att han sitter i E:s knä en stund först. Det kändes inte som att hon tog någon notis av vad jag sa så jag smet in och duschade...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj-Var det jag som skrev det där?Nä.Det var visst du men det kunde ha varit jag =) haha

Förstår att man är ivrig att träffa sitt barnbarn men luuugn.Samma sak händer nästan jämt när vi träffar svärmor.

elmaa sa...

Svärmödrar är verkligen ett kapitel för sig! Jag vågar inte ens skriva om min i bloggen, man vet aldrig vem som läser. Och tänk en hemsk tanke... Både du och jag (som har söner) kommer att bli svärmödrar en vacker dag. Men vi minsann, vi kommer ALDRIG va sådär! Eller hur?! ;)

Anonym sa...

Uh fy! Min bor i Finland men när de är här så är de rätt nsälla ändå men jag fattar vad du menar. Läser i en svärmorstråd på FL och där verkar det vara det ena psychot efter det andra ;)

Sanna sa...

johanna: Ja, det är nog ganska vanligt det där. Har fått för mig att det är vanligare bland farmödrar än mormödrar (heter det så?) Du vet "mammas pojke" ;)

Sanna sa...

elmaa: Man får tänka sig för vad man publicerar i bloggen, som du sa: man vet inte vilka som smygläser... Inte så många som vågar ge sig tillkänna;)

Själv kände jag att detta var ett ganska oskyldigt inlägg, som jag kan stå för oavsett vem som läser. Men det finns mkt annat "smaskigt" jag skulle kunna skriva, men som jag låter bli;)(Alltså inte bara om svärmödrar, jag har en snäll svärmor...)

Sanna sa...

lena: Jo, man har ju läst om svärmödrar "from the hell"... Helt osannolikt att det finns såna! Så jag har allt haft tur med min;)