tisdag 4 september 2007

Depp...

Vi hoppar av budgivningen på Drömhuset nu. *snyft* Det känns som att vi aldrig kommer få tag i något fint hus. Hus finns det ju gott om, men det är inte många som känns så bra "i magen" och som vi dessutom har möjlighet att köpa. Jag är mer en känslomänniska och hade alltså velat bjuda mer... E är mer realist och tycker inte att det aktuella huset är värt mer. Det är ju viktigt att det känns bra för båda när det handlar om en så här stor investering. Så det är väl bara att ta nya tag, fast det känns inte särskilt roligt, mest hopplöst...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår att det känns deppigt, men jag lovar-ni kommer hitta drömhuset!Tänk såhär: Det var inte meningen att vi skulle bo i just det här huset... Ibland kan jag också tänka så,att hur stor är chansen att man både hittar drömhuset och "får" det, eftersom konkurrensen är så hård men det kan inte vara omöjligt, alla andra lyckas ju!=) Kram kram!!

elmaa sa...

Tråkigt med huset! Snart kommer ett nytt ännu finare och då kommer du förstå att det var meningen att ni skulle missa just detta. Jag börjar också bli lite sugen på hus. Få se när vi orkar ta tag i det.

Sanna sa...

johanna & elmaa: Tack för era uppmuntrande ord! Det dyker säkert upp ett hus så småningom som passar oss ännu bättre än detta. Och vi har ju inte letat hus så länge än, så det är väl inte riktigt vår tur än.