lördag 15 september 2007

Extreme Factory Makeover

I dag har jag varit på Öppet hus på SCA Packaging i Mariestad som producerar wellpapp. De har investerat 80 miljoner på bland annat en ny wellpappmaskin, som de ville visa upp för allmänheten. Det var kul att komma in i fabriken och se förändringen eftersom jag gjort ett av ex-jobben där. Extreme Factory Makeover kallar de projektet. Så käckt så;) Jag hoppas de stora investeringarna kommer att trygga SCA:s framtid i Mariestad, då de är en av de större arbetsgivarna här.

Nu ska jag sätta på lite kaffe innan jag ska gå ut och klippa gräset. Soligt och fint, men kallt och blåsigt. *brrr* Sedan är det dusch och partymakeover för min del. Målade naglarna riktigt röda igår för att matcha kräftorna i kväll:) Hoppas vinden avtar i fall vi ska sitta ute!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hoppas att du hade kul! =) Köpte ni overallen på PoP sen? Jag är ju inte lite avis... =) För vår del blev det en brun Bamse overall från Lindex, det finns jättedåligt med overaller på stan tycker jag!Kram!

Sanna sa...

Kräftskivan var jättelyckad! Fast börjar tycka att det är lite läskigt att pilla med dem...

Vi köpte en blå PoP-overall till Lo. Han var jättefin i den, fast lite michelinvarning förstås;) (Den ska ju räcka hela vintern.)Om det blir syskon framöver får de också bo i den...