onsdag 26 september 2007

Housewive

Som den housewive jag är, eller lattemamma om ni så vill, skjuvade jag barnvagnen in till stan och satte mig på ett fik med nya Family Living och en, just det, caffe latte. En mandelbiscotti blev det också. Innan fikat shoppade jag ett par leksaker till Lo. En aktivitetsleksak att bita och känna på, "När man gör det knakar och skallrar det, dessutom kyler och masserar den integrerade bitringen när tänderna kommer". När de nu kommer... Det kommer ganska mycket saliv emellanåt och jag försöker känna efter om tänderna är på g, men inte då. Den andra grejen var en genomskinlig boll med vätska och en bitring runt om. "Där bor två sympatiska ankor som simmar i vattnet." Ja, det står så på paketet! Och de ser väl ganska, ehh, sympatiska ut, ankorna...


När vi kom hem strök jag E:s skjorta, byxor och slips, som den housewive jag är, ehrm. (Han brukar stryka sina kläder själv, men hinner inte det i dag då han snabbt ska iväg efter jobbet.)

Som den housewive jag är (börjar det bli tjatigt?) så har jag förstås lekt med Lo, tagit hand om tvätt, disk och dessutom står maten och puttrar på spisen, för när som helst kommer E hem. Men det har ni förstås redan räknat ut, för det tillhör ju en housewives dagliga sysslor.

För att fullborda myten om housewiven så borde jag hoppa i mina träningskläder, sätta på yoga-dvd:n (har ingen, men ändå) och köra ett svettigt pass. Det får bli en annan dag. Eller inte.

Inga kommentarer: