måndag 24 september 2007

IKEA-trippen

Vilken otroligt snäll bebis vi har! Han gillar att hänga med på våra upptåg. (Hoppas det håller i sig!) En hel dag på IKEA, diverse andra affärer samt 24 mils bilåkning är väl ingenting att gnälla över, tycker Lo och smaskar på sin Libero-blomma. Okej, han började gny lite när det var en kvart kvar av bilresan hem... Men när vi kom hem blev han på riktigt spexhumör så vi passade på att filma honom lite. Kul att ha lite film, men man får inte filma för ofta så man orkar titta på det någon gång också. Om man inte är duktig och redigerar en massa.

Bilen hem var fullastad som vanligt. *ehrm*, barnvagnen tar ju en hel del plats... Det blev en stol till Lo. Den monterade jag ihop idag och satte Lo i, men det gillade han inte. Han kan ju inte sitta utan stöd än så han kanske inte tyckte det var så bekvämt. Får testa igen sedan när vi ska äta kvällsmat. Jag tror att han gärna vill vara med vid bordet när vi äter. Han brukar sitta på golvet i babysittern annars. Lo fick även en liten leksak och ett fårskinn till vagnen. Vi köpte även cocktailglas, en tavla som jag tittade på sist vi var där men som det var rea på nu, gardiner och kuddfodral. Och lite annat smått och gott... typ värmeljus och sådant. Gardinerna fick jag köpa på ett villkor: att jag syr upp dem direkt. Jag satte upp dem idag och de gick precis ned till golvet så då är det ju inte mycket att sy upp;) Tyvärr var den andra gardinen lite längre så den kanske jag måste sy upp i alla fall. Men de hänger inte i samma fönster så det kanske inte märks...


Lo i bilstolen tuggandes på den prassliga Libero-blomman.

Inga kommentarer: