tisdag 4 september 2007

Självkänsla

Kan man skicka efter det på postorder? Jag tycker det är smidigt att beställa hem saker på internet. Ok, jag har köpt boken Självkänsla nu men jag är liksom sällan på det humöret så jag känner att Nu ska det bli roligt att läsa just den! Läser hellre Mama eller ELLE.

Såg förstås det nya programmet Nyberg & Törnblom igår. Det var intressant. Verkligen modigt av gästerna att vara så ärliga och lämna ut sig själva i tv. Speciellt den första tjejen. Jag kan känna igen mig litegrann i hennes tankar, även om jag inte har en tillnärmelsevis så negativ inställning som hon har. Men jag kan känna att jag också stör mig lite på Törnblom;) Fast jag tycker samtidigt att hon verkar duktig. Mycket av det hon säger låter självklart, men det gäller att komma på det själv och att använda sig utav det. Och det där med att säga nej, som jag själv har blivit mycket bättre på, är inte särskilt roligt. Mamma är expert på att (omedvetet?) ge mig dåligt samvete om jag säger nej när hon frågar någonting. I somras ville hon att jag skulle skynda i väg och hämta ut biobiljetter innan bion stängde. Lo var inte på toppenhumör och E var inte hemma så jag ville helt enkelt inte stressa iväg med barnvagnen trots att vi inte bor så långt ifrån bion. Dessutom var jag jättehungrig och skulle sätta igång med matlagningen. Lite snäsig var jag i luren för det var sånt kaos just då, men mamma blev sur ändå. Och jag fick dåligt samvete trots att det inte passade att hjälpa henne med "det lilla". *suck*

2 kommentarer:

elmaa sa...

Jag såg också på detta program och tyckte att vissa saker lät vettigt faktiskt (även om Mia var lite väl mycket för det mesta.) Jag känner igen mig själv mest i Oliver. Det där ständiga ältandet mitt i natten är riktigt störande!

Sanna sa...

elmaa: Ja, Mia är väldigt intensiv. Jag tror att hon passar bättre i en föreläsningssal än i tv-rutan. Jag känner oxå igen mig i det nattliga ältandet. Ofta småsaker som inte betyder något egentligen. Men jag testade att säga (ok, detta låter verkligen jättefånigt, men iaf...) "Tack för informationen, men jag ska tänka på något annat nu". Det funkade en stund... Sen tänkte jag på nästa grej. Men då sa jag samma sak igen. Sen somnade jag tillslut...