måndag 5 februari 2007

Usch, nu snöar det igen

Det hade ju precis smält bort! Lyckades försova mig i dag. Brukar göra det om jag inte ska iväg någonstans... Hade ställt klockan på 7.45, drömde väldigt trevliga drömmar som jag ville drömma klart och snoozade till kl 9.00. Hur lyckades jag med det?! Kan bero på att jag "bara skulle läsa klart kapitlet" i Jenny S i natt, som råkade vara ett väldigt låångt kapitel. Så det blev sent innan jag somnade. Bra bok, gillar såna där vardagsskildringar. Fast det är lätt att bli lite paranoid, speciellt nu som gravid, och fundera på att "tänk om det händer mig?" Eller värre "håller på att hända mig!" Huh!! Hemska tanke. Nåja, det är väl inte så farligt att försova sig, jag behöver ju sömn som gravid. Det är bara det att jag precis missade telefontiden till mvc, som är mellan 8.00-9.00. Ringde ett par minuter över men då var svararen redan på. Ska göra ett nytt försök mellan 13.00-14.00. De har ju så generösa telefontider... Nu ska jag gå ut och ta en promenad i det otäcka snöfallet. Längtar efter våren! Ska ta en sväng till stan, såg att de har 70 % på allt i leksaksaffären. Tveksamt om det finns nåt roligt kvar, men kan vara värt att kolla! Vill även köpa amelia brud och bröllop som jag tror ska ha kommit ut. Brukar alltid köpa den och drömma mig mig bort bland klänningar, fest och flärd!

Inga kommentarer: