fredag 16 februari 2007

Stort projekt...

Jag vill göra i ordning Los rum! Fast det är ett ganska stort projekt, även om jag nog inte tänkt måla om som jag var inne på från början. Men det är så att vi har två rum att välja mellan. Det ena är arbetsrummet, som ligger intill vårt sovrum. Det är ganska stort och där har vi MASSA grejer... 3 garderober, skrivbord med plats för två samtidigt, 2 arbetsstolar, bokhylla, byrå, 2 cd-ställ + alla saker på skrivbordet... Det är belamrat med prylar alltså!! Det andra är ett väldigt litet rum som vi använder till tvätt, förvaring, städskåp och "skräp". Det ligger vid hallen. Planen är att flytta arbetsrummet till minirummet så att Lo får ett stort rum brevid oss... Vad ska vi spara, slänga?? Vart ska det vi sparar få plats? Ska garderoberna stå kvar eller flyttas? (Då blir det inte mkt kvar av minirummet...) E:s föräldrar som har ett jättehus börjar bli trötta på att vi kommer över med grejer till dem och mina föräldrar har inte så mycket plats inomhus... Och dessutom vill jag inhandla nya saker, t ex en skön fåtölj att sitta och amma i. Hmmm...

Jag vill skruva ihop spjälisen, testa spjälskyddet och bädda fint. Tvätta upp de små kläderna som vi köpt till Lo. Plocka fram lite gosedjur som jag gömt undan. (I love gosedjur:-) Hänga upp nya gardiner. Boa och göra fint helt enkelt. Har fått intrycket att många i föräldragruppen väntar in i det sista med att köpa grejer och göra iordning. Men man måste ju ha en tro om att allt kommer att gå bra! Fast det är klart, om allt står redo så kanske det blir ännu jobbigare om något skulle gå snett. Men varför skulle det göra det? Dessutom tror jag att "boa" är ett bra sätt att mentalt förbereda sig på det som komma ska. Fast väntan och längtan skulle nog bli ännu jobbigare och längre om spjälisen var bäddad och allt stod redo...















Bild: Ikea

1 kommentar:

Lena sa...

Jag är en sån som slängde all försiktighet överbord redan i början. Om jag skulle behöva gå runt och oroa mig för att nåt skulle kunna gå fel så skulle jag bli knäpp.
Käns bättre att ha njutit varje bit på vägen istället. =)