onsdag 21 februari 2007

Drömmen om eget hus

Senare under em kom J hem och drack kaffe med mig. Vi diskuterade och drömde om framtida husköp. J & L har nog letat hus i över ett par år nu utan att hitta något som känns rätt. Nu har de hittat ett jättefint nyrenoverat hus, men avvaktar ändå... Tycker de ska slå till, för det verkar vara ett kanonhus:-)

Även jag och E har bestämt oss för att börja titta efter hus lite mer seriöst än innan. Jag har ju alltid hållt utkik, men vi har inte varit på visningar tidigare. På lördag är det iaf dags!! Huset vi ska titta på har ett kanonläge, är nyrenoverat invändigt, men trist utvändigt. Dessutom är det lite väl dyrt... Men man måste ju börja någonstans och känna efter vad man vill ha! Och jag känner att jag vill ha detta;-) Närå, (jorå...) men jag har drömt om det halva natten och hela dagen... Vet dock med mig av tidigare erfarenhet (kollat på lägenheter) att bilderna inte alls behöver spegla verkligheten och med tanke på mina förväntningar och priset så kan man ju hoppas att jag blir besviken. Eller hur man nu ska se på det... Vore jobbigt att bli störtförälskad utan att ha möjlighet att köpa det.

Ska försöka att inte tänka och spekulera så mycket!! Vi bor ju faktiskt väldigt bra i vårt radhus. Det är bara två år gammalt och väldigt fräscht. Det är 500 m till centrum, naturområden och badplats ett stenkast härifrån. Lägenheten är 74 kvadrat och rymmer fyra små rum. Det vi saknar är väl egentligen tvättstuga och fler förvaringsmöjligheter. Vi är rätt slarviga båda två och det blir så lätt stökigt när vi inte vet var vi ska göra av alla grejer... Och nu tillkommer ju massa prylar till Lo. Tänk skrymmande saker som barnvagn, spjälsäng och badbalja...

Det är så lätt att tänka om jag bara hade ... - så skulle allt bli ...

Inga kommentarer: