torsdag 8 februari 2007

Mvc-besök

Var hos barnmorskan igår för mätning, vägning och provtagning. Hon sa att jag hade en nätt liten mage och att jag låg precis under normalkurvan. Jag berättade då att jag gått upp ganska mycket i vikt och hon bad mig ställa mig på vågen... "Du får nog dra ner på godiset" sa hon när hon konstaterat vad jag vägde vid första besöket... Så så får det bli! Jag som inte har någon karaktär! I stället för att rensa och slänga öppnade chips- och godispåsar så tänker jag att jag måste äta upp det för att inte frestas av det... Obra. Bebisens och min puls var "perfekta". 142 slag hade Lo, minns inte mina värden. Har inte fått reda på järnvärdena än.

I em ska jag till sjukhuset igen. Den här gången för att träffa Farbror Doktorn. Är lite nervös. Jag önkar att jag kan bli sjukskriven för jag orkar inte med mitt jobb varken fysiskt eller psykiskt. Måste lyssna på kroppen när jag knappt kan ta mig ur bilen efter en arbetsdag i plastfabriken. Nu ska jag dessutom jobba helgskift, vilket innebär 13 timmar på fre och sön. Till det tillkommer 16 mils resa per dag. Mår dåligt bara jag tänker på det... Skönt att vara ledig på vardagarna iofs, men är det värt det? Överallt står det att man ska ta vara på tiden som gravid och passa på att rå om sig själv, men hur ska man orka/hinna när man jobbar? Tror det hade gått bra om jag haft ett annat jobb som jag trivts med och som inte varit så tungt.

Nu ska jag sätta in bakpotatisarna i ugnen och göra en röra på räkor, keso, rödlök, citronpeppar och gräslök eller dill. Får se vilka "växter" som finns i frysen. Min älskling kommer hem på lunch vid tolv, blir mysigt att träffas lite på dagen. (Bara han inte köpt med fika! ;-)

1 kommentar:

elmaa sa...

Hoppas hoppas hoppas att du blir sjukskriven. De brukar vara snälla när det gäller gravida. Jag behövde inte fälla många tårar för att få som jag vill :)

Förresten... får jag börja spekulera vem som bor i din mage, nu när jag har sett inköpen?! ;)Det är ju trots allt en viss färg som dominerar...

Bamsekram!