onsdag 28 februari 2007

Mera snö åt folket

Kan det aldrig sluta snöa? Här har det virvlat hela dagen, trots 3 plusgrader. Var ute och gick en minipromenad förut och har tagit hand om tvätt, disk och lunch. Nu tänkte jag lägga mig med en uppvärmd vetekudde under svanken och läsa "Att föda". Därefter blir det en promenix till stan för att fika med tjejerna i föräldragruppen. Blir kul att träffas ensamma, utan barnmorska eller män. Killarna ska träffas på mvc och prata med en man om tiden efter förlossningen så då tänkte jag att vi tjejer kan passa på att lära känna varandra lite. Hinner inte göra det på de vanliga föräldraträffarna då det inte finns så mycket tid över.

Än så länge kan jag knäppa min vinterjacka, även om den sitter tight, men inte så länge till... Nu är det bara 8 veckor kvar till beräknad förlossning och jag hoppas så att våren hinner komma innan det är dags att åka in till sjukhuset och förlösas. Vilket konstigt ord förresten -förlösa. Hur det blir med förlossningen återstår att se. Vi ska in till sjukhuset nästa vecka och diskutera kejsarsnitt med en läkare. Har en bekant som kämpar för snitt för att hon hade en svår och väldigt långdragen förlossning av sitt förra barn, vilket resulterade i snitt. Men det verkar inte som att hon får snittas iaf. Vi får se hur det går, som sagt.

Inga kommentarer: