tisdag 6 februari 2007

Föräldrakurs

I kväll har vi vart i väg på föräldrakurs. Det var kul att se de andra igen och spana på hur mycket deras magar växt. Mindre kul var det när barnmorskan berättade om förlossningen. Efter ett tag började jag må illa och få ont i magen. Har inte tänkt på förlossningen på länge, har haft fullt upp med att orka jobba. I söndags fick jag dock lust att läsa om förlossningen och tog fram boken Ett barn blir till av Lennart Nilsson. Bläddrade lite och tittade på de fantastiska bilderna av fostret när det låg i magen. När jag kom till själva delen om förlossningen så kunde jag inte titta längre. Usch vilka otäcka bilder! Jag kände bara att "det där borde inte gå" och kunde inte hejda tårarna. Ska ta en annan bok nästa gång. Tror att det ska gå bra att läsa ren text om det, det känns värre med bilder. Då ser man riktigt hur ont det gör...

För övrigt har jag varit ute och gått idag. En sväng på stan blev det oxå. Införskaffade nya underkläder till mig själv och en tröja på rea till Lo. Det finns inte så mycket rea kvar, men hittar man något så är det väldigt billigt nu! Behöver jag säga att det blev en latte på Ströget oxå? Blev dock besviken även denna gång. Tycker de varit beska där ett tag. Måste säga ifrån och be om en ny nästa gång om den inte är god. Har även lyckats läsa ut Jenny S, rekommenderas!

Imorn ska jag iväg till mvc. Det var längesen jag var där sist eftersom barnmorskan var sjuk förra gången jag skulle varit där. Blir spännande att se hur mycket magen växt och hur mina järnvärden ser ut. Får nog ställa mig på badrumsvågen ikväll så jag inte får en chock imorn... Har inte vägt mig på länge.

2 kommentarer:

Lena sa...

Har du läst Att föda? Den köpte jag och läste ut precis i början för att jag inte skulle bli så toknojig och den var bra, inte speciellt läskig. Ska läsa den igen när det börjar närma sig tänkte jag.

Bilder och filmer håller jag mig ifrån. Min bm sa faktiskt att man inte behövde kolla på sånt för förlossningen är ändå så individuell. =)

Sanna sa...

Tack för tipset! Ska absolut läsa den.