tisdag 19 december 2006

Nya förlossningsdrömmar

I natt drömde jag att jag var på sjukhuset med mamma för en rutinkontroll ungefär en månad innan beräknad förlossning. En läkare kom in och berättade att de fått återbud på en operationstid och frågade om jag ville ha den tiden för kejsarsnitt. Jag svarade ja och fick ca 40 minuter på mig att åka hem och hämta lite grejer och ringa till E så att han kunde vara med. Fick dock inte tag i E varken på jobbet eller mobilen... Grrr... (Inget ovanligt eftersom han jobbar mycket och har många möten. Han kommer dock inte att stänga av mobilen i "verkligheten" när det närmar sig, då kommer han nog vara på helspänn varje gång jag ringer...;-) Hursomhelst så fick jag bedövning och läkaren plockade ut bebisen. Såg inte själva ingreppet i drömmen, däremot ärret efter operationen. Ett ganska långt men fint streck. Om man nu kan säga att ärr är fina. Bebin var väldigt liten även denna gång och jag tror att det var en tjej som jag lyfte upp och svepte in i en vit mjuk filt... Längtar ännu mer efter att få träffa Lo nu!

Inga kommentarer: