söndag 24 december 2006

En lång dag

Vaknade tidigt och kunde inte somna om. E fick sin födelsedagspresent i sängen, en svart snyggskjorta. Låång frukost med nykokt julskinka och julkaffe från Kahls efter det. Sen började stressen... Jag ut på stan för att leta julgransprydnader och belysning. Urplockat eller slut överallt. Hittade tillslut belysning på sista anhalten, Willys. Billig. Hade ingen exklusiv förut heller, men det är bara att konstatera ännu en gång, "ju dyrare desto bättre". Dessa ljus var tvungna att sättas precis rakt för det var ingen kulled på dem som på de gamla så att man kunde justera dem rakt. Passade på att köpa ett fint halsband hos Pilgrim också som jag haft på mig i kväll. Väl hemma klädde jag granen, satte upp två nya julstjärnor i fönstren och började förbereda maten inför kvällens middag. Lite smörgåstårta till lunch hann vi få i oss innan förberedelserna. Middagen bestod av potatisgratäng, hjortstek, honungsrökt lax, sallad, ost och kex. Efterrätten var hemmagjord saffransglass och hallonsås på köpt mjuk pepparkaka, garnerad med limeskal. Mumma! E fick ett spel: "Lika par leka bäst" och en videokamera. Efter middagen skulle vi testa spelet som går ut på att känna varandra bra. Man spelar i (kärleks)par mot andra par genom att svara på frågor i olika kategorier. E som var sist ut på spelplanen valde en rosa fråga "för ingen annan hade ju tagit det". "Jaa, undrar varför...", sa jag... Frågan löd typ När gjorde du det första gången? Ingen rolig fråga när svärföräldrarna är med och spelar... Frågan fick helt enkelt utgå. Nope, dags att hoppa i säng! Är jättetrött och i morgon väntar ännu en lång dag för mig, E och Lo.

Inga kommentarer: