fredag 22 december 2006

Grandoft i lägenheten

Efter att ha letat kungsgran i en och en halv timma i hela stan i förrgår och inte hittat någon gav vi upp. Tom jag gav upp tanken på den perfekta granen och gick med på att köpa en vanlig i år. Så E var på egen hand i väg och köpte en vanlig gran till oss i går. Guuuud va jag skrattade när vi hade satt fast den i julgransfoten! Så lång och smal, liksom jämnsmal hela vägen upp! Inte konisk som dom brukar vara. Ja, ja... Det kanske inte var så hyggligt att gapflabba, men det är ju bättre än att börja gråta! Ett missöde dock när jag skulle börja pynta: Var är pyntet?? Hittade det ingenstans. Ska fortsätta leta i em. Nu ska jag byta om från arbetskläder, slänga i mig lite mat och dra till stan. En liten klapp kvar att köpa och så ska jag fika med en kompis. Bäst jag skyndar mig, ska både till kassaservice och banken innan de stänger. Sen ska vi åka och handla mat, jag och E. Undrar om han har börjat på nån inköpslista tro *ironiskt*...

Inga kommentarer: