söndag 10 december 2006

Nobelfesten

I kväll ska jag ladda inför morgondagen genom att plantera en julgrupp och följa nobelfestligheterna på tv. Klockan 19 börjar sändningen och då kommer jag att ha dukat upp med skagentoast och avocado. Nåt vin blir det däremot inte, även om det hade varit gott med ett välkylt vitt. Gärna mousserande. E jobbar fortfarande men kommer hem lagom till kvällsmaten. Egentligen är jag inte särskilt intresserad av nobelpristagarna, snarare de kvinnliga gästerna och deras klänningar... (Männen kommer nog att se lika tråkiga ut som vanligt...) De jag ska hålla extra utkik efter, förutom kungligheterna, är Filippa R, Maud O (som missade Fuglesangs uppskjut, gäller att prioritera ju) och Glamourprinsessan. Glamourprinsessan har satsat en halv förmögenhet i tid och pengar och jag hoppas verkligen att hon blir nöjd och att hennes dejt sköter sig. Undrar om de har med någon "klänningstyckare" i år? Förra året var det väl Ebba von Sydow som fick äran.

I Expressen kan man läsa om hur kungafamiljen kommer att se ut i kväll.

Inga kommentarer: