tisdag 5 december 2006

SPA!

Söndag till måndag tillbringade vi på Selmas spa-anläggning i Sunne. Det var skönt att komma hemifrån, softa, bli ompysslade och rå om varandra. Vi hade varsin behandling på söndag em. Jag hade velat ha Lerkuren men eftersom jag är gravid fick jag inte ta den (nästa gång däremot!), så det blev Relaxkuren istället. E tog Selmas Helkropp. På kvällen var det trerätters middag. Maten var godkänd men efterrätten var supergod! Det var nån slags mjuk pepparkaka med en kula saffransglass ovanpå och lite röd bärsås. Den där saffransglassen ska jag nog ge mig på att försöka göra... Mumma! (Lätt att säga innan jag kollat om receptet är komplicerat...) Förvånande nog så var det många gravida som gick omkring på spat, hade inte förväntat mig det. Även några bebisar var där med sina nyblivna föräldrar. De såg mysiga ut;-) På måndagen softade vi mest och badade i bubbelpoolen innan den avslutande lunchbuffén.

Efter spat åkte vi till ett köpcenter i Karlstad. Jag kollade på mammakläder, vilket inte var helt lätt med tanke på det ringa utbudet. Provade ett par svarta "snygg-byxor" på PO.P, men de kändes inte riktigt som jag. Väldigt vida nedtill. Har ju mest gått omkring i jeans de senaste åren och vill inte ändra stil bara för att jag är gravid. Jeansen på PO.P var dock inget för mig, så jag provade dem inte ens. Kanske nästa gång... På H&Ms lilla mammaavdelning var det hur rörigt som helst, precis som i Örebro. De verkar inte prioritera mammakläderna direkt. Dök in på Gina Tricot istället där jag köpte några långa toppar och en mörkblå empireskuren viskosklänning. Jätteskön! Har på mig den nu till svarta leggings och svart linne under.

2 kommentarer:

elmaa sa...

Nämen, hat du varit i mina hemtrakter och hälsat på?! Inte visste jag att vi bodde så nära varandra! *hihi*

Hoppas du får en bra dag!
kram Elma

Sanna sa...

Lustigt;-) Ha en bra dag du med!
/kram