tisdag 5 december 2006

"Blanka inredningssidor är den nya medelklassporren"

Det skriver Ann Söderlund i sin senaste amelia-krönika (nr 26, 2006). Jag är beredd att hålla med, det gör nog däremot inte min älskling som inte är särskilt intresserad av inredning. Men han brukar gilla mina inredningsideér och inköp för det mesta, bara det inte är för mycket jobb eller för dyrt vill säga. Eller för modernt. Ja, det får nog inte var för någonting, om jag tänker efter.

Längtar efter att inreda barnrummet, men där saknar jag för ovanlighetens skull idéer! Däremot vet jag hur jag inte vill ha det. Inte "puttenuttigt", inte massa färger, inte typiskt pojk- eller flick-aktigt, inte blommigt, inte rörigt, inte tråkigt, inte... Listan kan bli lång... Jag vill ha det ljust, fräscht, enkelt men ändå mysigt! Men hur då? Ja, det är frågan...

Inga kommentarer: