tisdag 28 november 2006

I natt jag drömde...

...något som jag aldrig drömt förut.
Jag drömde om förlossningen
och att bebin bara slank ut...

Ja, så var det. Jag låg där (i drömmen) med benen isär på sjukhuset och funderade på om jag skulle våga föda vaginalt trots allt, eller om jag skulle be sköterskan om kejsarsnitt. Och när jag kände att nu kommer det säkert att börja göra ont, bäst att kalla in barnmorskan, så bara bebisen kom ut. Hade ingen tidsuppfattning i drömmen mer än att det gick väldigt snabbt, kanske på en timma. Tänk om det ändå kunde vara så här enkelt och smärtfritt! Då skulle åtminstone inte jag tveka... Bebisen var ganska liten, kanske mellan 2 och 2,5 kg. Den kom en månad för tidigt. Minns inte att vattnet skulle gått eller något annat läskigt utan det var helt odramatiskt alltihop. Och det bästa av allt -det gjorde inte det minsta ont!

Inga kommentarer: