tisdag 28 november 2006

I love klänningar

Nu har jag lunchat i sällskap med VR. Skulle ha värmt gårdagens spagetti med köttfärssås, men ställde snabbt in den i kylen igen efter att ha öppnat locket. Det var inget fel på den, men det såg inte särskilt aptitligt ut. Jag gillar helt enkelt inte värmd mat. Så det blev ciabatta med skinkost. Tänkte jag skulle få lite modeinspiration i VR, för jag behöver komma igång och köpa mammakläder. Inte för att det finns sånt i VR, men modet är ju ganska tacksamt nu med empireskurna klänningar och toppar. Jag älskar klänningar, men vet aldrig riktigt när jag ska använda dem. Oftast känner jag mig för uppklädd trots tipsen att tona ner klänningen på vardagen med koftor och tjocka strumpbyxor. Om jag ska gå på krogen föredrar jag tighta jeans och stövlar. Klänning blir det på jul, nyår och privata kalas som inte slutar med utgång... Inte så många tillfällen per år alltså. Trots det kan jag inte låta bli att investera i klänningar... Om inte annat så har jag på mig dem när jag och sambon har mysmiddagar hemma, och det är ju inte fy skam det... snarare väldigt uppskattat. Klänningen till höger kommer från H&M och jag tror det finns en liknande på Lindex. Får nog ta och spana i den lite närmare! Har för mig att även Twist & Tango har en variant. Här är nog den jag tänkte på. Den är mer lik utan skärpet i midjan. Kan nog få plats med magen där under ett tag, åtminstone i nyår.

I em blir det ingen (kläd)shopping iaf. Vi ska åka och titta på bilar. Vi har nämligen sålt vår bil och nu står vi helt utan. Det lutar åt att det blir en Volvo V70, lite trist men en bra och rymlig familjebil. Jag skulle gärna vilja ha ljus inredning, jag tycker att det ger en lyxigare känsla i bilen, men det kanske inte är så praktiskt när bebisen kommer...

Bild från www.bilia.se

Inga kommentarer: