onsdag 22 november 2006

Tjej eller kille??

Ja, det är frågan... Det var i alla fall en livlig liten krabat där inne! Mycket spring i dom benen, ville inte ligga still särskilt länge. Måste fått det efter sin far. Jag blev lite besviken för att det var så suddiga bilder. Jag hade faktiskt förväntat mig att se bebin lite tydligare, men det var förstås häftigt ändå! Försökte se om det är en tjej eller kille, men det gick inte! Vill ju veta... Inte för att det spelar någon roll egentligen, men det känns som att jag ändå vill ställa in mig på om det är en hon eller han. Känns som att det blir mer personligt när jag tänker eller pratar om bebisen om jag kan kalla den för "hon" eller "han". Dessutom är det praktiskt när jag ska köpa grejer till "den" innan förlossningen. Det mesta på babymarknaden är ju inte direkt könsneutralt. Även om vitt är snyggt så kan det vara kul med nåt rosa eller blått också. För att inte tala om det här med namn! Jag tyckte jag hade många bra namn på lager för ett tag sedan, men nu känns inget riktigt rätt... Fast man kan nog ändå inte bestämma namnet innan man träffar bebin irl...

Efter ultraljudet passade vi på att ha en lunchdejt, jag och sambon, innan han skulle tillbaka till jobbet. Alltid mysigt att ses en stund mitt på dagen. Han hade inte heller sett vad det var för kön på bebisen så vi funderar på om vi ska ta reda på det senare under graviditeten. Jag är ju så nyfiken!! Och spännande är det när man än får veta det. Så vi får se om jag kan hålla mig ända till April... Långt kvar ju!

Nåja, det viktigaste av allt: Så vitt barnmorskan kunde se såg allting bra ut, vilket förstås var skönt att höra!

Inga kommentarer: