torsdag 23 november 2006

Statistik, psykolog och rostmackor...

Just nu (ja nyss iaf...) sitter jag och jobbar med statistik. Har lyckats få tag i en 14-dagars version av statistikprogrammet SPSS. Det verkar vara ett väldigt omfattande program med massa möjligheter. Tyvärr kan jag inte så många funktioner så jag kör krosstabeller i spss som jag sedan gör beräkningar på i excel. Kanske onödigt krångligt, vad vet jag, men det bästa alternativet just nu. Skulle vara kul att lära mig vilka möjligher som finns med spss, men med tanke på att jag bara har programmet i 14 dagar så ska jag koncentrera mig på att hinna göra färdigt alla tabeller på det för tillfället smidigaste sättet för mig.

Efter lunch är det dags att träffa psykologen igen. Känner inte för det idag. Känns mest jobbigt... Ska ta en promenad dit för att vara lite nyttig. Sist jag var där sa hon nämligen att jag måste passa på att vara ute när det är ljust... Tänkte jag skulle hinna med att läsa lite mer om förlossningar innan mötet, så att jag har nåt konkret att ta upp, men tiden går ju så fort! Jag har i och för sig läst en del, men mest ELLE, amelia och mama... Det stod iofs lite om förlossningsskräck i senaste mama. Och i mama innan dess stod det om kändisar som valt att föda med kejsarsnitt. Tyckte dock att den artikeln var lite vinklad och att mama propagerade för att föda vaginalt. Gillar inte vinklade artiklar... Vill att läsaren själv får ta ställning efter att ha läst om både positiva och negativa effekter om en sak.

Oj, vad klockan rusar i väg! Måste ta och äta nåt nu om jag ska hinna gå till mvc. Är inte hungrig än så det får bli rostmackor. På gymnasiet när jag bodde hemifrån under veckorna levde jag i stort sett på rostmackor (blev aldrig gammalt i frysen), choklad (såå gott-alltid!) och chips (salt och bra).

Inga kommentarer: