torsdag 16 november 2006

Cravings

Bäst just nu:
* Clementiner (inte visste jag att de ska förvaras så svalt)
* Julmust
* Glögg
* Skumtomtar

Det är bara att erkänna att jag redan börjat intaga de obligatoriska julattributen, trots mina vänners förfasanden över att man inte får börja med glöggen innan 1:a advent. Men så fort den kom ut i butiken (för ett par veckor sedan) var jag tvungen att lägga ett par gröna flaskor i min kundvagn, skynda hem och värma på kastrullen. Ett par påsar ljuvligt rosa skumtomtar fick jag visst oxå med mig... En påse ryms perfekt i min lilla Iittalavas. Och det blir ju så fiiint på vardagsrumsbordet! Så länge vasen är full vill säga... Men jag vill inte påstå att jag har några cravings. Nej, nej, så här är det ju inför varje jul! Allting är ju så gott så här i början när jag inte har ätit eller druckit de här sakerna på så många månader. Mmmm. Nej, ska nog ta och värma på lite glögg innan det är dags för kvällsmat.

2 kommentarer:

elma sa...

Hej. Snubblade över din blogg via Linda Skugge. Går själv i väntans tider och är bokstavligen LIVRÄDD för förlossningen. Vet inte riktigt hur detta ska gå, men barnet måste ut. Jag vågar nog varken föda vaginalt eller med kejsarsnitt. Så vi är fler. Så stå på dig!

Varma hälsningar Elma
Vill du gå in på min blogg finns jag på www.elmaa.wordpress.com

Sanna sa...

Hej Elma!
Kikade in på din blogg och kommer att göra det igen. Min bebis kommer oxå i April. Det känns som om ju mer info jag läser om förlossningar, desto mindre vill jag uppleva det... Tvärtemot barnmorskans ord alltså!