torsdag 23 november 2006

Spontanbak

Lillasyrran ringde efter skolan och frågade om hon fick komma över en sväng. Hon hade missat bussen. "Visst", sa jag, "men jag behöver jobba." Så värst mycket jobb blev det inte för min del eftersom jag satte henne att baka kokostoppar. Enkelt och bra, tänkte jag och trodde att hon skulle klara det själv. Men neherå... Syrran som är 13 måste ha ett vakande öga på sig hela tiden för annars vet man inte vad som händer... Hon har armarna överallt och läser bara delar av receptet. Allt ska gå så himla snabbt för annars tycker hon att det blir det tråkigt. Har funderat på att ha julbak med småsystrarna i år igen, roligare och effektivare (ehrm...) än att baka själv. Får se vilka arbetsuppgifter de får i år, knäcken fick jag göra om i fjol efter att de åkt hem. Det stämde inte med ingredienserna så den blev skitskum...

Lånade ut ett partylinne till syrran som hon ska ha på skoldiscot på fredag. Hon kan nog behålla det, för jag lär aldrig komma i det igen... Lustigt att ha haft samma storlek som min 14 år yngre syster.

Kokostopparna blev förresten perfekta:-)


Inga kommentarer: