tisdag 13 januari 2009

Festförberedelser?

.....
Tre tacopajer, två kycklingpajer och varsin mini att smaka på för mig och E.

Efter att ha varit "strandsatt" hela dagen var jag tvungen att göra något kreativt, så när E kom hem åkte jag raka vägen till ica för att köpa ingredienser till taco- och kycklingpajer. Jag planerar nämligen fest... I februari fyller jag 30 och det måste firas! Jag vill fira! Just nu vet jag dock inte vilken typ av firande det blir, för jag har inte min kära sambo med mig när det gäller mina planer. Jag vill ha ett jättekalas med våra vänner. Det vill inte han. Men vi får väl se... Jag vill i alla fall firas och blir det ingen jättefest så kommer jag bjuda hem ett gäng tjejkompisar på mat. Att ha is i magen och hoppas på en överraskningsfest alá hollywoodfilm -det kan jag glömma! (Även om min syrras ex råkade ut för just det på sin 35-årsdag nyligen. Så det är alltså inte bara på film sådant händer!) Därför har jag satt igång med mitt pajbakande! Fest eller inte -att ha frysen full med mat är aldrig fel;)
Ett litet tips! Jag har gått över till att använda flytande smör- & rapsolja till pajdegen -så mycket lättare och snabbare att röra ihop degen! :) (100 smör --> 1 dl flytande)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visserligen äter jag inte kött,men pajerna ser riktigt goda ut! : )

Sanna sa...

Josefine: Tack, hoppas de är det också! Det kommer bli en vegetarisk variant oxå -Ruccolapaj! :)