söndag 4 januari 2009

Tjejmiddag



I går kväll var jag på tjejmiddag med "syjuntegänget". Vi är sju tjejer som träffas regelbundet hemma hos varandra en vardagkväll. Förut sydde eller broderade vi faktiskt allihop, men det har blivit allt mindre av den produktiva delen till förmån för mer fika och prat. Inte desto mindre trevligt för det;) Allihop har barn och jag förstod på de andra att de inte är ute särskilt ofta och att de kände det som lyx att komma hemifrån. Själv har jag gått ut en hel del den sista tiden och tar det nästan för givet att kunna göra det om och när jag vill... Mina närmsta kompisar har inga barn och E är gärna hemma med Lo (särskilt på fredagkvällar...) för att han är trött och seg samt för att han knappt ser Lo på veckorna eftersom han jobbar så mycket. Hur som helst så blev det en lyckad tjejkväll med god mat och lite dans!

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj, vill bara säga hej!