måndag 12 januari 2009

Ut med julen och in med tulpaner

I helgen plockades den sista julstjärnan ner och granen åkte ut, även om de flesta barren stannade kvar inne... E hatar barr och kommer nog att irritera sig på dem enda till midsommar;) Jag hoppas att det inte kommer fram fler barr ur gömmorna när hösten kommer, annars kan det bli svårt att få in en gran i huset igen... Nästa gång jag handlar ska jag köpa hem härligt krispiga rosa tulpaner och börja sukta lite extra efter att sitta på café och dricka vårens första latte utomhus, med vårsolens värmande strålar mot kinderna. Men nu är det vinter och det dröjer några månader dess! Så jag får försöka hitta charmen i denna årstid, även om det är svårt nu när snön smält bort och jag går omkring och fryser mest hela dagarna.

Lo har förresten frisknat till i natt och oavsett årstid (eller sjukdom) så förgyller han mitt liv och är det underbaraste som finns! Alltid har han ett leende på läpparna och igår när vi var ute och gick, med sovande Lo i vagnen, låg han och skrattade i sömnen:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det ändå konstigt att det är kallare när snön är borta!? För jag fryser hela tiden, mer nu faktiskt än när det var 17 minusgrader. Vad bra att Lo har kryat på sig!

Anonym sa...

Åh, dricka kaffe utomhus är så mysigt! Brukar göra det i början av januari men har inte blivit av ännu i år... kanske imorgon?

Anonym sa...

Hej, läste ditt inlägg på min blogg. Jag tyckte det gick jättebra att föra över bloggen till WP, vissa inlägg ser lite knäppa ut- storleken har blivit större på vissa osv, men det har jag inte brytt mig så mycket om. Din blogg finns ju kvar på Blogger så om du inte är nöjd kan du ju byta tillbaka. Jag skrev ett tag på WP för att testa alla funktioner innan jag importerade hela bloggen från Blogger.

Lycka till!

Sanna sa...

Anna: Ja, det är skumt! Brrr....

Josefine: Oj, redan i januari?! I bästa fall mars/april för min del...;)

Skolfröken: Tack för ditt svar! :)