måndag 5 januari 2009

Man tager vad man haver



I går var jag hemma hos min kompis M, som varit på bröllopsresa i Indien över jul och nyår. Tillbaka efter 35 graders värme och sol gick hon omkring och frös i tjock polo och långkalsonger under jeansen. Hon hade lagat en värmande god linssoppa och jag hade med mig ananaspaj. Mycket prat blev det och hon visade upp alla sina shoppingfynd. Hon är tokig i att shoppa!

När jag kom hem var jag sugen på något att äta och plockade ihop en tallrik med lite smått och gott enligt principen "man tager vad man haver". Det blev några olika ostar, parmaskinka, sallad, soltorkade tomater och kex. Jag har tänkt att vi ska försöka "äta ur" kyl, frys och skafferi nu. Det är så lätt att mat glöms bort och blir dålig, speciellt i frysen som har en tendens att bli så full att vi inte har någon överblick över vad som finns där inne. Förstår inte hur vi klarade oss med 2,5 frysfack i förra lägenheten. Nu har vi ett fyllt fullhöjdsskåp...

Inga kommentarer: