tisdag 27 januari 2009

Lo sjuk igen

Det började i söndags. Feber och troligen ögoninfektion. Efter att ha surfat på nätet om information angående ögoninfektion, som tydligen är väldigt smittsamt, känns det som om mina ögon börjat klia ;) Men jag har varit noga med handhygienen och tror inte att jag smittats än. Jag tänker helt enkelt inte bli smittad för på fredag ska jag på en kompis födelsedagsfest! Hon är superladdad inför sin fest och jag har fått lite lön denna månad och kostat på mig en ny klänning! :) Det är svårt att märka på Lo att han är sjuk för han är i princip aldrig gnällig! Nu har han sett lite hängig ut och kännts varm, men att han hade 39 graders feber i söndags hade jag väl aldrig trott om jag inte tagit tempen på honom. Han har sovit hyfsat förutom i natt då han vaknade några gånger. Han somnade dock om ganska snabbt när E la honom igen. Måste säga att E är snabb upp på natten om Lo skriker, medans det tar lite längre tid för mig att fatta om det är väckarklockan eller något annat som låter... Fast om E inte vore hemma skulle jag nog vakna till snabbare ;)

Inga kommentarer: