onsdag 7 januari 2009

Dagisstart

I morse tog jag en promenad med Lo till dagis. Första dagen sedan juluppehållet. Lo var inställd på att gå dit och väldigt förväntansfull. Vanligen brukar han hålla mig i handen och gå till lekrummet (där man ska lämna barnen och som ligger flera rum bort) innan han vinkar adjö. I dag däremot började han vinka så fort han fått på sig sina mockasiner. När han förstod att jag ändå skulle lämna honom i lekrummet gick han i förväg, utan att hålla handen. Efter en snabb kram och den obligatoriska vinkningen satte han genast igång med att leka. Det är härligt att se honom trivas så bra på dagis!

För min del ser det ut att bli lugnt på jobbfronten den här veckan. Jag sökte tre jobb i går kväll så en liten runda för mig själv på stan nu på förmiddagen får det allt bli! Måste fixa ett par grejer på banken och dessutom såg jag i tidningen att det är 50 % rabatt i skobutiken idag... I morgon har vi slutbesiktning av huset -igen!- så jag ska ta och syna vårt hus "i sömmarna" under dagsljus och även städa undan lite. Den här dagen kommer att gå fort, den också!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är skönt när de trivs på sitt dagis! Men det vore ju ändå skönare om mamman kunde få ett jobb med ;-). Kram