tisdag 30 september 2008

Föräldramöte

I kväll ska vi på vårt första föräldramöte! Det kommer dit en psykolog/trebarnspappa/författare som heter Alf B Svensson och det utlovas en kväll "du sent kommer att glömma" med "praktiska och konkreta råd och många glada skratt". Teman för kvällen är hur man ska få tid för barnen, ge dem bra självkänsla, hur man kan hjälpa dem att lyckas, gränssättning och slutligen, hur man ska hålla kärleken levande när man fått barn. Jag har sett fram emot kvällen enda sen vi fick inbjudan och även E ska med, vilket jag är väldigt glad för. Det är viktiga ämnen som tas upp och som behöver reflekteras över.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket bra föräldramöte det verkar bli, glöm inte att berätta vilka tips du tog till dig! Jag älskar den låten med M stenmarck, behövde höra den nu, hur visste du det? Ang. kötid, f-kassa etc. så är det fördjävligt, hoppas det löser sig. Förresten, varför äter du inte makaroner?

Sanna sa...

minigrisen: Mötet var kanon:)
Jag behövde oxå höra Stenmarck då...
Ang makaroner så åt jag ingen pasta alls när jag var liten. Stuvade makaroner ibland, men inga andra sorter. Spaghetti började jag nog med när jag var typ 18... Andra pastasorter oxå, men inte makaroner, förräns nu då:) Varför, kan jag inte svara på. Jag var helt enkelt ett väldigt kräset barn och det enda jag åt var potatismos eller möjligen potatisgratäng.