lördag 6 september 2008

Gummistövlar

Jag måste ha ett par gummistövlar! Har inte ägt några sedan jag var liten, men ser nu behov av det allt oftare. Gummistövlar är bra i trädgården, när jag ska ut och gå med Lo i regnet eller när vi ska hoppa i vattenpölar. Det finns dock några saker att ta ställning till vid köp av något så tråkigt som gummistövlar (vill hellre lägga pengarna på något roligare...):
1. Hur mycket får de kosta?
2. Är det värt att satsa på kvalitet? Kommer säkert ha dem i minst 10 år... och dessutom måste de ju vara hyfsat sköna att gå i...
3. Färgen... Svarta eller härligt retro blommiga? Återigen, ska ju ha dem i säkert minst 10 år...
4. Höjden. Hur höga ska de vara? Jag tycker det är snyggt med höga, men jag ska ju inte gå genom några bäckar direkt och låga är nog lättare att gå i?

Helst vill jag ha ett par Hunter, som Kate Moss har. Det är väl det närmaste jag kan bli en stjärna;) Men då spricker budgeten, rejält. Fast den svarta Vikingstöveln Fox är ju väldigt lik och kostar hälften mot Huntern... Men de blommiga från Viking är kanske lite roligare? För att inte tala om de somrigt färgglada, också från Viking, som dessutom finns för barn... Fast när jag nu är inne på färger så vore det väl helt underbart med ett par rosa... Jag är ju inne i en rosa inredningsperiod just nu, men så var det det här med att jag tänkt ha dem i typ 10 år. Vad det gäller lågbudgetvarianter så hittade jag åtminstonde inga roliga på nätet. Nog om detta i-landsproblem!


.... ..

..
Bilder från länkade webbsidor i texten.

Inga kommentarer: