onsdag 10 september 2008

Rensa i röran

Köpte Mama i dag för lite vardagslyx. På sidan 48 finns några tips på hur man skapar bättre ordning. Ett råd är "Gå runt hemma och håll i sakerna som du kanske inte behöver. Fråga dig själv: Är detta verkligen jag? Intervjua dina prylar. När använde jag dig senast? Om du försvinner ur mitt liv kommer jag sakna dig då?"

Jag kan säga direkt att det tipset inte är något för mig! Genom att prata med prylarna och ge dem en "själ" skulle jag känna mig skittaskig om jag svarade Nej du, lilla ljusstake, dig kommer jag nog inte sakna. Adjöss och goodbye! Det räcker att jag har dåligt samvete för de "fula" tomtenissarna (många!), som snällt får ligga kvar i sin bananlåda varje jul, medan de (typ 2) fina plockas upp och ställs på en central plats i hemmet. Känner mig lika hemsk varje år...

Inga kommentarer: