lördag 27 september 2008

Home alone

Den här helgen är jag och super-Lo för oss själva. E är i Stockholm för årets löparhappening Lidingöloppet. Han åkte redan i fredags och passar på att träffa systrar och kompisar när han ändå är där.

I dag skulle jag hälsat på J i M-stad, men efter en natt utan särskilt mycket sömn och en liten Lo med dålig mage bestämde jag mig för att vara hemma istället. Planen var att vi båda skulle sova på förmiddagen, men det var bara Lo som lyckades. På eftermiddagen åkte vi i väg till Rusta för att köpa en skohylla och på väg hem ringde jag mamma för att kolla läget. När jag hörde att hon var iväg och hämtade pizzor åkte bilens autopilot på och plötsligt var vi på väg hem till mina föräldrar... Vanligtvis har jag alltid med mig skötväskan med blöjor, mat och annat jox in case of an emergency, men huvudet var inte riktigt med mig i dag så vi åkte utan. Turligt nog kunde mamma fixa mat till Lo ändå (ingen pizza för lillen än...) och blöjan klarade sig tills vi åter var hemma på baslägret. (TUR att Los mage var stabil igen...)
Kvällens planer är i nämnd ordning; en skön dusch, fixa käk, kolla på Lena + Orup och sedan zzzzängen... Om någon undrar så kan jag meddela att Lo redan sover skönt i sin spjälis. Kanske drömmer han att han busar med mina föräldrars hund Hector, som han är väldigt förtjust i. Bilderna nedan är från i midsomras.

...
1) - Nämen... vad är det för något fluffigt? 2) Öhh... skum pryl det här...
.
...
3) - Men vänta nu, vad händer där borta? 4) - Bäst att kolla läget...
.
...
5) - Ska vi leka? 6) -Haha, kepan är min, ta den om du kan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Njut av lite tid för dig själv, även om man ofta tycker det är ruttet när man sitter där själv. Man behöver det nog mer än man själv inser. Hoppas det går bra för E på loppet.

Sanna sa...

minigrisen: Jo visst är det skönt att vara själv ibland:)