onsdag 3 september 2008

Migrän?

Är det det här som kallas migrän? Eller "migrän light", för annars skulle jag väl inte kunna sitta här och knappa på tangenterna. Jag har i alla fall fruktansvärd huvudvärk och det känns som ett spännband över ögonbrynen. Kan bero på att jag i går natt låg vaken mellan kl 02 och ca 05.30. Jag kunde inte sova, men jag orkade heller inte gå upp och göra något annat eller att ligga och läsa. Jag bara låg och vred mig och försökte slappna av för att somna. Den här natten har det blivit några fler timmar, men jag har sovit dåligt till och från även i natt. Vid sjutiden vaknade jag dessutom av flera röjsågar precis utanför huset. Fönstret stod öppet och jäklar vad de lät! Det var typ sju gubbar som höll på och såga ner träd utanför tomtgränsen...

Nu är Lo på dagis (det gick bra idag, inga tårar...) och jag ska skriva ansökan till tre olika jobb. Eftersom det är helt olika typer av tjänster måste jag framhålla olika saker i breven, så det är lite pyssel... Dessutom går en ansökan ut i dag (fick nys om jobbet i går på af) så det företaget måste jag besöka personligen med min ansökan. Måste alltså hinna piffa lite också... Men först blir det KAFFE och biscotti. Tabletterna för knäinflammationen hjälper kanske mot huvudvärken också?

Inga kommentarer: