fredag 5 september 2008

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Anna, som är nyfiken på hur jag svarar på frågorna nedan. Den som känner sig manad får gärna besvara samma frågor i sin blogg!

1. Vilken mat äter du gärna och ofta?
Hmm, beror på säsong. På sommaren grillat med någon fräsch sallad till. På hösten börjar vår taco-säsong, som varieras med kycklingwook... för att under vintern övergå till potatisgratäng och helst hjortstek eller nåt annat gott kött.
2. När du är på kalas, är du den personen som sitter, eller hjälper du till?
Det beror på vem som har kalaset, hur väl jag känner personen och hur många övriga som springer runt och servar... Tillåter mig själv oftare numer att slappna av och njuta när jag är bjuden på kalas.
3. Var sitter du helst och bloggar?
Vid köksbordet där jag har bra överblick och hyfsad arbetsmiljö;)
4. Köper du ofta triss?
Nej, typ aldrig. Men lite lustigt är det för jag köpte en precis innan jag fick utmaningen och påminns nu om att jag inte skrapat den än... Så håll tummarna!
5. Vilken stad eller vilket land har varit ditt bästa semesterminne?
Alla resor med E! Fast det som särskiljer resorna mest är vistelsen i Italien där vi bodde i 3 månader. Det var inte så mycket semester för E jobbade under tiden och jag pluggade på distans, men alla lediga stunder åkte vi runt och turistade. Ingen matlagning, städning eller disk under tre månader, var ju helt underbart bara det;) Dessutom förlovade vi oss i Florens:)
6. Vilken tv-kanal tittar du mest på?
Under sommaren har jag knappt sett något på tv, men tror nog att femman vinner med Desperate Housewifes, Grey´s och Gossip Girl under den mörka tv-årstiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att du svarade, tack! Fina bilder i förra inlägget med. Ha en go helg!