tisdag 16 september 2008

Myshelg

Det har varit en soft och skön helg, trots eländig huvudvärk för mig hela helgen och febrig Lo. Helgen inleddes med after work bland trevliga vänner. Eftersom E var i England med jobbet fick svärmor vara barnvakt. Hon var helt LYRISK när jag kom hem, så det blir nog inga problem att fixa barnvakt om vi vill hitta på nåt på kvällarna:) After work tycker jag är en trevlig form att träffas på. Det är kravlöst, man slipper laga mat på kvällen och dessutom är det relativt billigt med tanke på att man "äter ute". Kanske blir det repris redan till helgen...

E kom hem från England på fredag natt och på lördagen rensade jag ogräs och lyssnade på Kent i I-poden. Vädret var kanon och det var riktigt avkopplande. På eftermiddagen var jag tvungen att lägga mig och sova en stund så E tog med Lo och handlade mat. Sedan blev jag bjuden på en god och mysig middag av E. LYX, för det hör inte till vanligheterna att han både planerar och lagar mat.

På söndagen var vi ute och gick en sväng på förmiddagen. Efter lunch följde jag med M ut för att rida. Huvudvärken släppte något på hästryggen(!), men om jag böjde mig ner för att t ex kratsa hovar så förvärrades den direkt... Hur som helst så är jag glad att jag följde med på en ridtur. Det var riktigt skönt att rida ut och dessutom passade vi på att skvallra en del på hästryggen. Att förena nytta med nöje är min melodi:)

Inga kommentarer: